Linuxweb.Tr.GG Online PHP,MYSQL Kılavuzu - Bir Nesne Oluşturalım
   
Menü
  Ana Sayfa
  LinuxWeb Anket
  Bedava Linux Siteleri Evinize Teslim
  Linux Haberleri
  Linux Destek, Teknoloji ve Eğitim Kurumları
  Linux E-Book
  Linux Siteleri
  Windows'da Linux Temaları
  Temel Linux Komutları
  Temel Linux Komutları 2
  Linux Kitapları ve Dergileri
  Pardus Nedir ?
  Pardus İndir
  Pardus Değişenler
  Linux Dersleri 1
     
  PHP ve MYSQL
  PHP
  PHP'ye Giriş
  PHP ve Veritabanı
  PHP ve Web Sunucusu
  Unix/Linux Sistemleri
  Linux'ta program derlediniz mi?
  Güvenli socket ve Internet Erişimi Katmanı
  Windows-PWS ve IIS
  Browser Yetenek Dosyası: Browscap.ini
  PWS 4.0
  Windows'da Apache!
  Windows'da MySQL
  PHP Dili
  PHP'nin Yapı Taşları
  PHP programını durdurmak
  Değişkenler
  Veri Türleri
  Tür Değiştirme
  Fonksiyon
  Escape
  Dört yararlı fonksiyon
  İşlemciler (Operatörler)
  Bir Arttırmak veya Azaltmak için
  Sabit Değerler
  Tarih ve saat Verisi
  PHP'de Program Denetimi
  if Deyimi
  switch deyimi
  switch için kısa yol
  Döngüler
  while döngüsü
  do..while
  for döngüsü
  foreach
  Döngüyü sona erdirmek için: break
  Döngüyü sürdürmek için: continue
  Fonksiyonlar
  Fonksiyon Tanımlama ve Çağırma
  Fonksiyona varsayılan değer verebiliriz
  Değişkenlerin kapsamı: global ve static
  Dizi-Değişkenler, Nesneler
  Dizi Değişken Oluşturalım
  Dizi değişkenleri kullanalım
  Dizi Değişkenlerin Düzenlenmesi
  Dizileri birleştirme: array_merge()
  Dizilere değişken ekleme: array_push()
  Dizinin ilk elemanını silme: array_shift()
  Diziden kesit alma: array_slice()
  Dizileri sıralama: sort() ve rsort()
  İlişkili dizileri sıralama: asort() ve ksort()
  Nesneler
  Bir Nesne Oluşturalım
  PHP İşbaşında
  Formlar
  Form'dan GET Metoduyla Gelen Bilgiler
  URL Kodları
  Form'dan POST Metoduyla Gelen Bilgiler
  Form ile işlemciyi Birleştirelim
  Dosya "çıkartma"
  Dosya İşlemleri
  Harici Dosya (include)
  include mu, require mı?
  Dosyalar hakkında bilgi
  Dosya var mı? file_exits()
  Dosya mı, dizin mi? is_file() ve is_dir()
  Dosya okunabilir mi? is_readable()
  Dosya yazılabilir mi? is_writable()
  Dosya çalıştırılabilir mi? is_executable()
  Dosya boyutu: filesize()
  Dosyaya son erişim tarihi: fileadate(), filemtime() ve filectime()
  Dosyalar oluşturma ve silme
  Dosya açma
  Bir Fonksiyonu durdurmak için: Öl!
  Dosya okuma: fgets(), fread() ve fgetc()
  fseek() ile ölçü belirleme
  Dosyaya yazma ve ek yapma: fwrite() ve fputs()
  Kullanımdaki dosyayı kilitleyin!
  Dizinlerle İşlemler
  Dizin içeriğini listeleme: opendir() ve readdir()
  Dizin oluşturma: mkdir()
  Dizin silme: rmdir()
  Bir Dosya İşlemi Örneği: Konuk Defteri
  Metin Düzenleme ve Düzenli İfadeler
  Temel Alfanümerik Fonksiyonları
  substr()
  trim()
  ord()
  strlen()
  chr()
  printf() ve sprintf()
  number_format()
  Tarih ve Saat Düzenleme
  Düzenli İfadeler
  Eşleştirme deyimleri ve işaretler
  Düzenli İfadelerde Özel Karakterler
  Karakter Grupları
  Düzenli İfade Fonksiyonları
  ereg() ve eregi()
  ereg_replace() ve eregi_replace()
  split()
  sql_regcase()
  PHP ile Veritabanı
  MySQL Veritabanı
  mySQL veri türleri
  PHP-MySQL İlişkisi
  PHP'de Güvenlik
  Parola ve SSL
  Tırnak İşareti Sorunu
  PHP Kaynakları
       

Bir Nesne Oluşturalım

Bir nesne oluşturmak için önce onu tanımlamamız gerekir. Bunu PHP'nin class deyimini kullanarak yapabiliriz. Bir nesnenin özellikleri (properties) ve metodları (methods) vardır. Şu kodu nesneler01.php adıyla kaydedin:

<HTML>

<HEAD>

<TITLE>PHP'de Degiskenler</TITLE>

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=ISO-8859-9">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1254">

</HEAD>

<BODY>

<B>

<H2>

<?php

class ogrenci {

// özellikleri tanımlayalım

            var $adi;

            var $soyadi;

            var $sinav1;

            var $sinav2;

            var $not;

// metodları tanımlayalım

function adi_belirle ($n) {

            $this->adi = $n;

            }

function soyadi_belirle ($n) {

            $this->soyadi = $n;

            }

function sinav1_belirle ($n) {

            $this->sinav1 = $n;

            }

function sinav2_belirle ($n) {

            $this->sinav2 = $n;

            }

function not_hesapla() {

            $this->not = ($this->sinav1 + $this->sinav2)/2;

print ($this->adi. " " . $this->soyadi . " için not ortalaması: ". $this->not);

            }

}

//Buraya başka kodlar girecek

$ogr1 =  new ogrenci();

$ogr1 -> adi_belirle("Şahika");

$ogr1 -> soyadi_belirle("Tabak");

$ogr1 -> sinav1_belirle(7);

$ogr1 -> sinav2_belirle(10);

$ogr1 -> not_hesapla();

?>

</H2>

</B>

</BODY>

</HTML>

Bu programda ogrenci adlı bir nesne tanımlıyoruz; ve daha sonra bir değişken adına new komutu ile bu nesnenin bir örneğini oluşturuyoruz. Nesnelerin yeni bir örneği veya kopyasını çıkartmak ifadeleri aslında yaptığımızı tam anlatmıyor. Nesnenin tanımı bir adet; her new komutu ile bu nesnenin özelliklerine ve metodlarına sahip yeni bir nesne yapmış oluyoruz. Nitekim bu işe insanın dilini dolayan İngilizce bir kelimeyle Instantiation (yeni bir varlığını oluşturma) deniyor. Bu örnekte, $ogr1 adlı değişken gerçekte, ogrenci nesnesinin tam bir örneği: içinde beş değişken ve altı metod var. Nesneyi bir kere tanımladıktan sonra programın daha ileri aşamalarında bu istediğimiz kadar örneğini farklı isimler vererek oluşturabiliriz. Şimdi şu satıra dikkat edelim:

$ogr1 =  new ogrenci();

$ogr1 -> adi_belirle("Şahika");

Burada $ogr1'in parametrelerine nasıl değer yazdırdığımızı görüyorsunuz. Nesnenin metodlarından biri olan adi_belirle fonksiyonuna bir değer veriyoruz: "Şahika"; nesne oluşturulurken yazılmış olan bu fonksiyon ise aldığı değeri, kendi ait olduğu nesnenin bir değişkenine kaydediyor:

function adi_belirle ($n) {

            $this->adi = $n;

            }

Bu ve diğer fonksiyonlarda kullandığımız "$this->" ifadesi, kendisine ulaştırılan değeri bir parametre olarak kullanıyor ve "$adi" değişkenine yazıyor. "this" (bu) kelimesi o anda nesnenin o anda oluşturulmakta olan örneğine göndermede bulunur. "->" işlemcisini kullanarak, istediğimiz nesnenin istediğimiz metoduna veya parametresine değer gönderebiliriz. Bir nesnenin yeni bir örneğini oluşturduğumuz zaman, bu örneğin bütün parametrelerini sağlamak veya bütün metodlarını kullanmak zorunda değiliz.

Yukarıdaki örneğe göre yeni örnekler oluşturarak en az dört öğrencinin not ortalamasını hesabedebilir misiniz?

PHP ile Web programcılığı yolunda hızlı adımlarla yol alıyoruz. Bu bölümde gördüğümüz dizi değişkenler ve nesneler, Web sayfalarımızda bir çok işi adeta otomatik hale getirecek unsurlar olarak kullanılacak.

   
Bugün 76 ziyaretçi (88 klik) Tekil ziyaretci sitemizi ziyaret etti...
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol